Subscribe:

Ads 468x60px

26/05/2012

သမၼာက်မ္းစာေလ့လာနည္း ( How to Study the Bible )

သမၼာက်မ္းစာသည္ စာအုပ္အားလံုးအနက္ အထြ႗္အထိပ္ (အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ) ျဖစ္ေသာ စာအုပ္ေပတည္း။ ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ လူသားတို ့ကို အမိန္ ့ရွိေတာ္မူေသာ စာအုပ္ျဖစ္၏။ ျမင့္ျမတ္သန္ ့ရွင္းေသာ ညြန္ၾကားမွုကို ေပးသည့္ စာအုပ္လည္းျဖစ္သည္။ ၀မ္းနည္းခ်ိန္၌ ႏွစ္သိမ့္မွဳကို ၄င္း၊ စိတ္ရွဳပ္ေထြးေနသည့္အခါ၌ လမ္းညြန္မွဳေပးျခင္း၊ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းေပးျခင္း၊ အျပစ္မ်ား အတြက္ ဆိုဆံုးမျခင္းႏွင့္ ကြ်ႏိုပ္တို ့လိုအပ္သည့္အရာမ်ားကို ေန ့စဥ္လွ်ို ့ေဆာ္ေပးလွ်က္ ရွိသည္။
သမၼာက်မ္းစာသည္ စာအုပ္တအုပ္တည္းသာမဟုတ္။ စာအုပ္ေပါင္းခ်ဳပ္တအုပ္ျဖစ္ျပီး စာေပရသ မ်ိဳးစံုႏွင့္ ျပည့္လ်က္ရွိသည္။ သမိုင္း ရာဇ၀င္အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာ၊ အထုပၸတိ၊ ၾကိဳတင္ေဟာၾကားခ်က္မ်ား၊ ဒႆနေဗဒ၊ သိပၸံႏွင့္ စိတ္၀ိညာဥ္ လ်ိဳေဆာ္မွဳ ရေစေသာ စာေပရသမ်ား ပါ၀င္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထို ့ေၾကာင့္ က်မ္းစာတအုပ္လံုးကိုေသာ္၄င္း၊ အခ်ိဳ ့အပိုင္းမ်ားကို၄င္း၊ ဘာသာစကား အမ်ိဳးေပါင္း ၁၂၀၀ ထက္မက ဘာသာျပန္ဆိုထားျပီး၊ ႏွစ္စဥ္ေရာင္းခ်ရေသာ လံုးခ်င္းစာအုပ္မ်ားအနက္ အေရအတြက္ အမ်ားဆံုးေရာင္းရေသာ စာအုပ္တအုပ္လည္း ျဖစ္သည္။
လူၾကီး လူငယ္မေရြး ေမးေနၾကေသာ ၾကီးမားသည့္ ေမးခြန္းမ်ား၏ စစ္မွန္ေသာ အေျဖမ်ားကို သမၼာက်မ္းစာကသာလ်င္ ေပးနိဳင္စြမ္းရွိ၏။ ဤေမးခြန္းမ်ားမွာ “ကြ်ဳႏိုပ္သည္ မည္သည့္ေနရာက လာသနည္း။” “မည္သည့္ေနရာသို ့ သြားမည္နည္း။” “အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤေလာကမွာ ရွိေနပါသနည္း။” “သမၼာတရားကို မည္သို ့သိနိဳင္သနည္း။” ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ သမၼာက်မ္းစာသည္ ဘုရားသခင္၏ စစ္မွန္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ဖြင့္ျပသည္။ လူသားတို ့၏ ရင္ဆိုင္ရသည့္ အျပစ္က်ဴးလြန္ျခင္း ႏွင့္ အျပစ္ေၾကာင့္ ခံစားရသည့္ ျပႆနာအေၾကာင္းရင္းမ်ားကို ရွင္းထားေသး၏။

သမၼာက်မ္းစာ တအုပ္လံုး၏ ၾကီးျမတ္ေသာ အေၾကာင္းရင္းမွာ သခင္ခရစ္ေတာ္ အေၾကာင္းႏွင့္ လူသားတို ့ ကယ္တင္းျခင္း ရရန္အတြက္ သခင္ေယရွဳ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေပတည္း။ ခရစ္ေတာ္၏အေၾကာင္းႏွင့္ သူ၏ အမွဳေတာ္အေၾကာင္းမ်ားကို ဂတိေတာ္ထားရွိျခင္း၊ ၾကိဳတင္ ေဟာေျပာထားျခင္း၊ ပံုေတာ္ထားျခင္းတိုကို ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမ်ားတြင္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ နိမိတ္ လကၡၥဏာ အဖံုဖံုျဖင့္ ေတြ ့ျမင္ရသည္။ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားတြင္လည္း သခင္ခရစ္ေတာ္၏ သမၼတရားႏွင့္ ေကာင္းျမတ္မွဳကို ေဘာ္ထုတ္ထားေသးသည္။ ၾသ၀ါဒစာမ်ားတြင္လည္း ခရစ္ေတာ္၏ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းအေၾကာင္းကို ရွင္းျပထားသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ေနာက္တဖန္ ဘုန္းအသေရ ထြန္းေတာက္စြာျဖင့္ ျပန္လာမည့္အေၾကာင္းကို ဗ်ာဒိတ္က်မ္းက ၾကိဳတင္ေဟာၾကားထား၏။ ဘုရားသခင္ထံေတာ္မွ ေရးသားထားေသာ ႏွဳတ္ကပတ္ေတာ္ျဖစ္သည့္ ဤသမၼာက်မ္းစာ၏ မဟာတာ၀န္ တရပ္မွာ သခင္ေယရွဳတည္းဟူေသာ အသက္ရွင္လွ်က္ရွိသည့္ ႏွဳတ္ကပတ္ေတာ္ကို ထုတ္ေဇၚရန္ ျဖစ္ေပသည္။

ေဒါက္တာ ေ၀းလ္ဘာအမ္။ စမစ္သ္ ( Dr. Wilbur M. Smith) က သမၼာက်မ္းစာဖတ္ရွဳ ့ေလ့လာ ျခင္းျဖင့္ ရရွိေသာ အေၾကာင္းရင္း ၇ ခ်က္ကို တင္ျပထားသည္။
၁၊ သမၼာက်မ္းစာသည္ ကြ်ႏိုပ္တို ့၏ အျပစ္ကို ေဘာ္ထုတ္ျပီး စီရင္ခ်က္ခ်သည္။
၂၊ သမၼာက်မ္းစာသည္ ကြ်ႏိုပ္တို ့ကို ညစ္ညမ္းေသာ အျပစ္မ်ားမွ ေဆးေၾကာသန္ ့စင္ျခင္းျဖင့္ ကူညီေထာက္မသည္။
၃။ သမၼာက်မ္းစာသည္ ကြ်ႏိုပ္တို ့ကို ခြန္အားေပးသည္။
၄။ သမၼာက်မ္းစာသည္ မည္သည့္အရာကိုလုပ္ရမည္ကို လမ္းညြန္ေပး၏။ (ဦးေဆာင္လမ္းညြန္သည္။)
၅။ သမၼာက်မ္းစာသည္ ကြ်ႏိုပ္တို ့အျပစ္ကို ေအာင္နိဳင္ရန္ ထား (ဓါး) ကိုေပးေတာ္မူ၏။
၆။ သမၼာက်မ္းစာသည္ ကြ်ႏိုပ္တို ၏ ဘ၀အသက္တာကို သီးပြင့္ရန္ (အက်ိဳးရွိစြာ ေလွ်ာက္လွမ္း နိဳင္ရန္) ျပဳလုပ္ေပးသည္။
၇။ သမၼာက်မ္းစာသည္ ကြ်ႏိုပ္တို ့အား ဆုေတာင္းႏိုင္ေသာ စြမ္းအားကို ေပး၏။
သမၼာက်မ္းစာကို ေလ့လာရန္ စာေပက်မ္းဂန္စု ( a whole library of books ) တခုလံုး မလိုပါ။ သမၼာက်မ္းစာကပင္ ေ၀ဖန္သံုးသပ္၍ ေဘာ္ျပျခင္း၊ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ဟျခင္းတို ့ကို လုပ္ေဆာင္ေပးေလသည္။ ဤက်မ္းစာအုပ္တြင္ ေဘာ္ျပထားေသာ လမ္းညြန္မွဳ အကူအညီမ်ား အားျဖင့္ က်မ္းစာကို သက္ဆံုးတိုင္ေအာင္ ေလ့လာနိုဳင္မည္ ျဖစ္သည္။

၁။ သမၼာက်မ္းစာကို ကိုယ္တိုင္ေလ့လာျခင္း
( Personal Bible Study)
က။ က်မ္းစာေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ ဘုရား၀တ္ျပဳျခင္း
( Devotional Bible Study )
က်မ္းစာကိုေလ့လာျခင္းသည္ ဦးတည္ခ်က္မဟုတ္ပဲ ဘုရားသခင္ကိုသိျပီး အလိုေတာ္ကိုလက္ခံလိုက္နာရန္ ဦးတည္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ၀ိညာဥ္ခြန္အားရရန္ က်မ္းစာေလ့လာျခင္းကို သိပၼံပညာရွင္။ ေဆးဆရာ၀န္ျဖစ္သူ (Dr. Howard A. Kelly) က ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္။ အေသအခ်ာဂရုစိုက္၍ ေန ့စဥ္ဖတ္ျခင္းျဖင့္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွ မိမိစိတ္ႏွလံုးထိ ထင္ဟတ္ဖတ္ရွုေလ့လာရသည္ဟု ေျပာဖူးသည္။ သမၼာက်မ္းစာ ဖတ္ရွုရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳသည့္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကို ေဖၚျပပါမည္။

(၁) က်မ္းစကဖတ္ျခင္းကို ဆိုေတာင္းျခင္းျဖင့္ အစျပဳပါ (ဆာ ၁၁၉း၁၈၊ ေယာ ၁၆း ၁၃ – ၁၅)
(၂) ဖတ္ခဲ့ေသာက်မ္းပိုဒ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္သည့္ ေအရးပါေသာအခ်က္မ်ားကို မွတ္စုေရးထားပါ။ဤအတြက္ မွတ္စုစာအုပ္ကေလး တအုပ္ထားသည့္ပါသည္။
(၃) အခန္းၾကီး (Chapter) တခုေသာ္၄င္း၊ ႏွစ္ခု သံုးခုကို၄င္း အခ်ိန္ယူ ေျဖးေျဖးခ်င္းဖတ္ပါ။ သို ့မဟုတ္ အပိုဒ္ တပိုဒ္ကိုပဲ ဖတ္လိုလ်င္ ဖတ္ပါ၊ ဖတ္ျပီးလ်င္ က်မ္းပိုဒ္ အဓိပၼါယ္ ဘာလဲဆိုသည္ကို မိမိကိုယ္ ျပန္ေမးခြန္းထုတ္ပါ၊ ထို ့ေနာက္ တဖန္ ျပန္ဖတ္ပါ။
(၄) က်မ္းစာ၏ အခန္းၾကီးတခုလံုး သို ့မဟုတ္ က်မ္းပိုဒ္၏ စစ္မွန္ေသာ အဓိပၼါယ္ကိုရွာနိဳင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳမည့္ ေဘာ္ျပပါ ေမးခြန္းမ်ားကို မိမိကိုယ္ကို မိမိေမးပါ။ ထို ့ေႏွာက္ အေျဖမ်ားကို မွတ္စုစာအုပ္တြင္ ေရးခ်ပါ။ (က) ဤက်မ္းပိုဒ္၏ အဓိကအခ်က္ကား အဘယ္နည္း။ (ခ) ဤက်မ္းပိုဒ္တြင္ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေဘာ္ျပသနည္း။ မည္သူက ေျပာေနသနည္း။ မည္သူ ့ကို ေျပာေနသနည္း။ မည္သူက သက္၀င္လွဳပ္ရွားေနပါသနည္း။ (ဂ) ဤက်မ္းပိုဒ္၏ အဓိကက်မ္းခ်က္ကား အဘယ္နည္း။ (ဃ) ဤက်မ္းပိုဒ္သည္ သခင္ခရစ္ေတာ္အေၾကာင္းကို ကြ်ႏိုပ္အား အဘယ္သို ့ သြန္သင္ေနပါသနည္း။ (င) ဤက်မ္းပိုဒ္တြင္ ကြ်ႏိုပ္၀န္ခ်ေတာင္းပန္ရမည့္ အျပစ္မ်ိဳးကို ေဘာ္ျပထားပါသလား။ (စ) ဤက်မ္းပိုဒ္တြင္ ကြ်ႏ္ုပ္ နာခံရမည္း အမိန္ ့ေတာ္ တခုခု ပါ၀င္ပါသလား။ (ဆ) ကြ်ႏ္ုပ္အတြင္ ဂတိေတာ္တခုခုကို ေပးေနပါသလား (ဇ) ကြ်ႏ္ုပ္လိုက္နာဖို ့ ညြန္ၾကားခ်က္တခုခု ပါ၀င္ပါသလား၊
(၅) ၀ိညာဥ္ေရးရာ ေန ့စဥ္မွတ္တမ္း (Spiritual diary) စာအုပ္တအုပ္ထားပါ၊ ေန ့စဥ္ ဘုရားသခင္က မိမိအား က်မ္းစာမွ တဆင့္ ဘာေျပာေနသည္ကို ေရးမွတ္ပါ၊
(၆) သမၼာက်မ္းစာမွ က်မ္းခ်က္မ်ားကို အလြတ္က်က္ပါ၊ အသက္ၾကီး၍ အလြတ္ မက်က္နိဳင္ေတာ့ဘူးဟု မထင္ပါႏွင့္။ စကၠဴကပ္ျပားေလးမ်ားတြင္ က်မ္းခ်က္မ်ားကို တဖက္ က်မ္းကိုးမ်ား (Reference) မ်ားကိုတဖက္ေရးထားပါ။ ၄င္းတို ့ကို ဘယ္သြားသြား ထည့္ယူသြားျပီး ရထားေစာင့္ေနစဥ္ျဖစ္ေစ၊ တဦးတေယာက္ကို ေစာင့္ေနစဥ္ျဖစ္ေစ၊ အခ်ိန္ရတိုင္း ျပန္၍စစ္ေဆး က်က္မွတ္နိဳင္ပါသည္။ အေကာင္းဆံုးနည္းတနည္းမွာ ညအိပ္ယာမ၀င္ခင္ မိနစ္အနည္းငယ္ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို စဥ္းစားလ်င္ အိပ္ခ်ိန္၌ မသိစိတ္ (subconscious) မွ၄င္း။ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို မွတ္မိနိဳင္စြမ္း ေပးလိမ့္မည္။
(၇) ဘုရားသခင္၏ ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္ကို နာခံပါ။ ရွင္ေပါလုက တိေမာေသကို မိန္ ့မွာ သကဲ့သို “ထိုက်မ္းစာရွိသမ်ွသည္ ဘုရာသခင္မွဳတ္သြင္းေတာ္မူေသာအားျဖင့္ျဖစ္၏“ ၂တိ ၃း၁၆။ ထို ့ေၾကာင့္ “ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္ကို နာရံုမွ်သာ ျပဳေသာသူမဟုတ္၊ တရားကိုက်င္ေသာသူ ျဖစ္ၾကေလာ့၊” ဟု မိန္ ့မူထားသည္။ ယာ ၁ း ၂၂
(၈) ဒုတိယကမၻာစစ္မျဖစ္မွီေလးတြင္ Navigators အသင္းအဖြဲ ့တခုကို အမ်ိဴးသားတစုမွ ဖြဲ ့ထားသည္၊ က်မ္းစာေလ့လာျခင္းကို အားေပးရန္ျဖစ္သည္။ ဤအဖြဲ ့မွ ပံုစံတရပ္မွာ (က) ဆုေတာင္းျပီးေသာအခါ ပဌမအၾကိမ္ တြင္ က်မ္းပိုဒ္ကို ေျဖးေျဖးႏွင့္ အသံမထြက္ပဲ ဖတ္ပါ။ ေနာက္တၾကိမ္း ဖတ္ရာတြင္ အသံထြက္ဇတ္ပါ။ (ခ) မွတ္စုစာအုပ္ၾကီးတအုပ္တြင္ စာမ်က္ႏွာတခုစီတြင္ ေကာ္လံမ်ားခ်ျပီး ေဘာ္ျပပါ ေခါင္းစဥ္မ်ားကို ေကာ္လံအလိုက္ အခန္းၾကီးေခါင္းစဥ္၊ အဓိက က်မ္းခ်က္၊ ထူးျခားေသာ သမၼာတရား အျပန္အလွန္က်မ္းညႊန္း၊ က်မ္းပိုဒ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ အခက္အခဲမ်ား၊ သင့္အတြက္ မည္သို႔အသံုးက်ပံု၊ က်မ္းပိုဒ္၏ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ ေက်ာရိုးအခ်က္အလက္မ်ား (outline) ဟူ၍ ေကာ္လံတခုစီတြင္ မိမိႏွစ္သက္ေသာအခ်က္မ်ားကို ေရးမွတ္ထားပါ။
ဤေလ့လာနည္းအားလံုးကို တၾကိမ္အတြင္း အသံုးျပဳရန္ မၾကိဳးစားပါႏွင့္။ တခုျပီးမွ တခု ေျဖးေျဖးျခင္းအသံုးျပဳပါ။ မိမိႏွင့္ကိုက္ညီမည္ထင္သည့္ ေလ့လာနည္းမ်ား အၾကံျပဳခ်က္ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ပါ။ သင္၏အရင္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာသူမ်ား ေလ့လာသကဲ့သို႔ ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကို ဖတ္ရႈေလ့လာေလေလ ပို၍ ဖတ္ခ်င္ေလေလ ျဖစ္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သမၼာက်မ္းစာ၏ အမွန္တရားမ်ားကို ပို၍ ေလးေလးနက္နက္ ေလ့လာလိုသူမ်ားအတြက္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကို ေအာက္တြင္ ေဖၚျပထားသည္။

ခ။ သမၼာက်မ္းစာဆိုင္ရာ အသိပညာအတြက္ ေလ့လာျခင္း
( Study for Bible Knowledge )
– အခန္းၾကီးလိုက္ က်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Chapters )
– အပိုဒ္လိုက္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Paragraphs )
– က်မ္းခ်က္မ်ားအလိုက္ က်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Verses )
– က်မ္းတေစာင္းခ်င္းအလိုက္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Books )
– စကားလံုးမ်ားအလိုက္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Words )
– အထုပၼတိအားျဖင့္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Biographies )
သမၼာက်မ္းစာကို ေလ့လာရာ၌ တန္ဘိုးရွိေသာနည္းလမ္းေျမာက္မ်ားစြာရွိသည္။ က်မ္းစာကို အေ၀းၾကည့္မွန္ေျပာင္းႏွင့္ ေလ့လာသကဲ့သို႔ က်မ္း (စာေစာင္) တုိင္းတြင္ ၾကီးျမတ္ေသာ အမွန္တရားမ်ား ေပၚလြင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အႏုစိတ္ မွန္ဘီလူးႏွင့္ ၾကည့္သကဲ့သို႔ က်မ္းစာကိုေလ့လာရာ၌ ၀ိညာဥ္ေရးႏွင့္ဆိုင္ေသာ ၾကြယ္၀မႈတို႔၏ ဆန္းၾကယ္ေသာ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္တို႔ကို ရွာေဖြႏိုင္သည္။ သမၼာက်မ္းစာကို ပို၍ ေလးေလးနက္နက္ ေလ့လာလိုလွ်င္ လက္ေတြ႔အရ ထိေရာက္ေသာနည္းလမ္းမ်ားစြာကို ဤအပိုင္းတြင္ ေဘာ္ျပထားသည္။ အေရးၾကီးဆံုးအခ်က္မွာ စနစ္က်ေသာနည္းျဖင့္ တေသြမတိမ္း က်မ္းစာကိုေလ့လာရန္ျဖစ္သည္။ နိဂုံး
သမၼာက်မ္းစာကို ေလ့လာေသာ အျခားနည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါေသးသည္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့လာျခင္း။ လူမူေရးဆိုင္ရာ ေလ့လာျခင္း။ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ ေလ့လာနည္း။ အေတြးအေခၚဆိုင္ရာ ေလ့လာနည္း အစရွိသည္တို႔ျဖစ္သည္။ အထက္တြင္ေဖၚျပထားေသာ က်မ္းစာေလ့လာနည္းအားလံုးကို အသံုးျပဳပါ။ နည္းတမ်ိဳးကိုသာ စြဲ၍ မသံုးပဲ ျငီးေငြ႔ျခင္း ကင္းရန္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို လွည့္၍ အသံုးျပဳၾကည့္ပါ။
သမၼာက်မ္းစာ ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ထာ၀ရမွန္ကန္သည့္အေၾကာင္း၊ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ႔ သိရွိႏိုင္ျပီး ၄င္းတို႔ကို လိုက္နာျခင္းအားျဖင့္ မိမိ၏ ဘ၀အသက္တာတြင္ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာကို ခံစားႏိုင္ၾက မည္ျဖစ္သည္။

၂၊ မိသားစုသမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း
( Family Bible Study )

ခရစ္ယာန္ အိမ္ေထာင္တခုတြင္ မိသားစု ၀တ္ျပဳျခင္းပလႅင္ထက္ ပို၍ အေရးပါေသာအရာမရွိေပ။ မိသားစုအားလံုး အိမ္တြင္ရွိစဥ္ မိခင္ (သို ့မဟုတ္) ဖခင္ က ၀တ္ျပဳျခင္းႏွင့္ ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္ကို ဖတ္ျခင္းျဖင့္ ဦးေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။ အရိုးဆံုး အလြယ္ကူဆံုးမိသားစု ၀တ္ျပဳျခင္းမွာ ဓမၼသီခ်င္းသီဆိုျခင္း၊ မိသားစု၀င္တဦးမွ အဖြင့္ ဆုေတာင္းျခင္း။ သမၼာက်မ္းစာကို အက်ဥ္းခ်ံဳး ေလ့လာျခင္း ႏွင့္ မိသားစု၀င္တဦးမွ အပိတ္ ဆုေတာင္းျခင္းတို ့ျဖစ္သည္။ ခက္ခဲနက္နဲေသာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကိုေရွာင္ျပီး လူတိုင္းစိတ္၀င္စားဖြယ္ ပံု၀တၱဳ၊ အံ့ၾသဖြယ္ရာ၊ ေယရွုလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား က်မ္းတိုတိုေလး မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ေဆြးေႏြးရန္ျဖစ္သည္။ က်မ္းတခု ဥပမာ ေမာေရွ အသက္သာကို အခန္းဆက္အျဖစ္ တပတ္လံုး ေလ့လာနိဳင္ပါသည္။

၃။ သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္ အဓိပၼါယ္ ေကာက္ႏွဳတ္ရန္ အေျခခံမူမ်ား
( Principles of Bible Interpretation )

(၁) သမၼာက်မ္းစာသည္ ဘုရားသခင္၏ မမွားနိဳင္ေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္မွဳတ္သြင္းေပးေသာ ႏွဳတ္ကပတ္ေတာ္ျဖစ္သည္ကို အစဥ္သတိရပါ၊ သမၼာက်မ္းစာတြင္ အမွားလံုး၀မရွိ။ ဘုရားသခင္က သင့္ကိုသိေစလိုေသာအရာမ်ား၊ သိရန္လိုအပါေသာ ကယ္တင္ျခင္း အေၾကာင္းႏွင့္ ခရစ္ယာန္အသက္တာကို က်မ္းစာတြင္ မြတ္ဆိုထားသည္။
(၂) အနက္အဓိပၼါယ္ေကာက္ရန္ အျခားမူတခုမွာ သမၼာက်မ္းစာကို အဓိပၼါယ္ ေကာက္သည့္အခါ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံသေဘာကို အေလးေပးရန္လိုပါသည္။ ဤေနာက္ခံသေဘာကို ရွဳေထာင့္ (၃)မ်ိဳးမွ ေလ့လာရမည္ျဖစ္ပါသည္။
(က) က်မ္းျပဳသူ၏ ဘ၀အေျခအေနကို ေလ့လာပါ။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းကိုေလ့လာလိုလ်င္ ထိုအခ်ိန္ကာလတြင္ ရွင္ေယာဟန္သည္ မည္သည့္ေနရာ၌ ေရာက္ေနသည္၊ ဤဆန္းၾကယ္ေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ဘုရားသခင္မွေပးေသာအခါ ရွင္ေယာဟန္ ဘာလုပ္ေနသည္ကို နားလည္ထားရန္ အေရးၾကီးေပသည္။ (ဗ်ာဒိတ္ ၁း ၁ – ၁၀ ကိုၾကည့္ပါ၊)
(ခ) ဒုတိယရွုေထာင့္မွာ ေရးထားေသာ အေၾကာင္းအရာ (သို ့မဟုတ္) အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ မည္သည့္တိုင္းျပည္တြင္ ျဖစ္ပ်က္သည္၊ ထိုတုိင္းျပည္၏ ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို နားလည္ရန္ ေလ့လာရမည္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ရုသ ၀တၱဳကို နားလည္ရန္ ထိုတိုင္းျပည္တြင္ မုဆိုးမမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား၊ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္မွဳ စသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာရန္ အေရးၾကီးပါသည္။ ဤအေၾကာင္း အရာႏွင့္ပတ္သတ္၌ ၀တ္ျပဳရာက်မ္း (၂၅) ႏွင့္ တရားေဟာရာက်မ္း (၂၅) တို ့တြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။

(ဂ) တတိယရွဳေထာင့္မွာ က်မ္းစာကိုေလ့လာရာ၌ ထိုအခ်ိန္ကာလက တကယ္ျဖစ္ျပက္ခဲ့ေသာ သမိုင္းအေျခအေနႏွင့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားေပၚမူတည္၍ အနက္အဓိပၼါယ္ ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားကိုေလ့လာသည့္အခါ အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္မွာ ထိုအခ်ိန္က ပါေလတိနျပည္နယ္ တ၀ွမ္းလံုးရွိ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေရာမအင္ပါယာ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳေအာက္တြင္ အဖိႏွိပ္ခံေနရသည္ကို နားလည္ထားရန္ လိုအပ္သည္။
(၃) က်မ္းတေစာင္လံုး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ တင္ျပခ်က္အရ က်မ္းစာကို အနက္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္၊ က်မ္းတိုင္းတြင္ တိက်ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ရွိၾကသည္။ ဥပမာ – ရွင္ေယာဟန္ၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ သည္ ခရစ္ယာန္မ်ားအတြင္သာ ေရးထားသည္ကို သတိျပဳရန္ အေရးၾကီးေပသည္။ (၁ေယာ၅း၁၃)
(၄) အနက္အဓိပၼါယ္ဖြင့္ရာတြင္ အေရးၾကီးေသာမူတခုမွာ က်မ္းခ်က္တခုတြင္ ပါ၀င္ေသာ က်မ္းပိုဒ္မ်ား၏ ေရွ ့ေနာက္ အေၾကာင္းအရာ ( Context ) ေပၚမူတည္၍ အနက္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္၊ ဥပမာ ဆာလံ ၁၄း၁ တြင္ “ဘုရားသခင္မရွိ” ဟုေဖၚျပထားေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ “မိုက္ေသာသူသည္ ထင္တတ္သည္” ကို ဖတ္မွသာ အဓိပၼါယ္အတိအက် ေပၚလြင္လာမည္ျဖစ္သည္။
(၅) စကားလံုး. ဆိုလိုရင္းကို အဓိပၼါယ္ေပၚမူတည္၍လည္း အနက္အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ယူပါ။ ဥပမာ – “ဆုေတာင္းျခင္း” (Prayer) “ၾကားခံဆုေတာင္းျခင္း” (Intercession) “ အသနားခံ၍ တိက်ေသာ ေတာင္းေလ်ာက္ျခင္း” (supplication) အစရွိေသာ စကားလံုးမ်ား၏ အဓိပၼါယ္ အနည္းငယ္စီ ျခားနားသကဲ့သို ့ျဖစ္သည္။
(၆) သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ႏွုတ္သည့္အခါ ေဘာ္ျပပါ အေၾကာင္းအေရာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အျခားက်မ္းပိုဒ္မ်ားအာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ က်မ္းစာတအုပ္လံုး၏ ဆိုလိုရင္းအေၾကာင္းအရ ေလ့လာျပီး အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ရမည္၊
က်မ္းစာကို ဖတ္လွ်င္ ဘုရားသခင္မွ လူသားတို႔ ကယ္တင္ျခင္းရဘုိ႔ရန္ ေပးထားေသာ နည္းလမ္းကို က်မ္းစာအစမွ အဆံုးအထိ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုထားသည္ကို နားလည္လာ လိမ့္မည္။ နားလည္ရန္ ခက္ခဲေသာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ေတြ႔ေသာအခါ က်မ္းစာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ျခံဳငံု၍ ျမင္တတ္ရမည္။ ဥပမာ – ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ ေဘာ္ျပထားေသာ သားေကာင္ယာဇ္မ်ားသည္ ကားတိုင္ေပၚတြင္ ခရစ္ေတာ္အေသခံျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုျခင္းသေဘာကို ပံုေဘာ္ေပးျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ ဤ လြယ္ကူေသာနည္းမ်ားျဖင့္ က်မ္းစာကို ဖတ္ရွုေလ့လာလ်င္ မွားယြင္းစြာ နားလည္မွဳမ်ားႏွင့္ တဘက္စြန္းက် နားလည္မွဳမ်ားမွ ကင္းေ၀းေစမည္။ ထို ့အျပင္ ဘုရားသခင္ ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္တြင္ ပါရွိေသာ ခက္ခဲနက္နဲသည့္ က်မ္းပိုဒ္မ်ား၏ သြန္သင္မွဳမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္နိဳင္ရန္ အေထာက္အကူေပးေပလိမ့္မည္။

အခန္းၾကီးလိုက္ က်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Chapters )

သမၼာက်မ္းစာ တအုပ္လံုးတြင္ စုစုေပါင္း အခန္းၾကီး ၁၁၈၉ ခန္းရွိ၏။ တရက္ တခန္းဖတ္ေသာ္ ၃ ႏွစ္အတြင္ က်မ္းစာတအုပ္လံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေလ့လာႏိုင္မည္။ သမၼာက်မ္းစာကို ဖတ္ရႈေလ့လာမည္ဆိုလွ်င္ ဓမၼသစ္က်မ္းကို ဦးစြာဖတ္ရန္ အၾကံေပးပါသည္။
(၁) အခန္းၾကီးတခုလံုးကို ေသခ်ာစြာဖတ္ျပီး အဓိကအခ်က္ကို ရွာယူပါ။
(၂) အခန္းၾကီးတခုစီကို ဖတ္သည့္အခါ အဓိက ပါ၀င္ေသာအေၾကာင္းရင္း၏ ေခါင္းစဥ္ကိုေပးပါ။ ဥပမာ ရွင္ေယာဟန္ ခရစ္၀င္က်မ္းကို ဖတ္ေနလွ်င္ အခန္းၾကီးတခုစီ၏ ေခါင္းစဥ္မ်ားကို ဤသို႔ေပးႏိုင္သည္။
အခန္းၾကီး ၁ – “ေယရႈခရစ္ေတာ္ ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္”
အခန္းၾကီး ၂ – “ကာနျမိဳ႔၌ က်င္းပေသာ မဂၤလာပြဲ”
အခန္းၾကီး ၃ – ” အသစ္ေမြးဖြားျခင္း”
အခန္းၾကီး ၄ – “ေရတြင္းနားမွ ရွင္မာရိ အမ်ိဳးသမီး”
အခန္းၾကီး ၅ – “ေဗေသသ ဒေရအိုင္၌ လူတေယာက္ကို ေရာဂါေပ်ာက္ေစျခင္း”
အခန္းၾကီး ၆ – “လူ၅၀၀၀ ကိုေကြ်းေမြးျခင္း”
(၃) ဤအခန္းၾကီးကို ေနာက္တဖန္ျပန္ဖတ္ျပီး ၄င္းအခန္း၏ အဓိက ေက်ာရိုးအခ်က္အလက္ (outline) ကိုေရးခ်ပါ။ ဥပမာ ရွင္ေယာဟန္ ခရစ္၀င္ အခန္းၾကီး(၁) ကို ဖတ္သည့္အခါ ေက်ာရိုးအခ်က္အလက္ကို ဤသို႔ေရးႏိုင္ပါသည္။
“ေယရႈခရစ္ေတာ္ – ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္”
(က) ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ ထာ၀ရ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ျဖစ္သည္ (ေယာ ၁-၉)
(ခ) ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ ေလာကသို႔ ၾကြလာ၏ (၁၀ – ၁၈)
(ဂ) ရွင္ေယာဟန္က ခရစ္ေတာ္ၾကြလာမည့္အေၾကာင္းကို သက္ေသခံသည္။ (၁၉ – ၂၈)
(ဃ) ရွင္ေယာဟန္က ေယရႈသည္ ဘုရားသခင္၏ သိုးသငယ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ (၂၉ – ၃၇)
(င) ပဌမဦးဆံုးေသာ တပည့္ေတာ္မ်ားကို ေယရႈေခၚေတာ္မူသည္။ (၃၈ – ၅၁)
(၄) အခန္းၾကီးတခုကို ဖတ္ေသာအခါ ေဘာ္ျပျပီးေသာ ေန႔စဥ္ခြန္အားအတြက္ ဖတ္ရန္ေဘာ္ျပထားေသာ အၾကံျပဳခ်က္ အမွတ္(၄) တြင္ ပါရွိေသာေမးခြန္းမ်ားကို မိမိကိုယ္ကို မိမိေမး၍ အေျဖမ်ားကို ေပးၾကည့္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ဤအခန္းတြင္ လက္ေတြ႔အသံုးက်ႏိုင္သည့္ အခ်က္ေသာ၄င္း။ ဓမၼေၾကာင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အခက္အခဲျပသနာမ်ားကို ေတြ႔ရာတြင္၄င္း မွတ္ထား၍ ေရးခ်ပါ။ ထို႔ေနာက္ သင္၏ အကၡရာစဥ္ က်မ္းညႊန္း (concordance) ကိုအသံုးျပဳျခင္းအားျဖင့္ က်မ္းပိုဒ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာ အဓိကစကားလံုးမ်ားကို ရွာျပီး က်မ္းစာ၏ မည္သည့္အပိုင္းမ်ားတြင္ ဤေမးခြန္း သို႔မဟုတ္ အခက္အခဲအေၾကာင္းကို ေဘာ္ျပသည္ကို လိုက္ရွာပါ။ မွန္ကန္ေသာအဓိပၸါယ္ကို ရရန္အတြက္ က်မ္းပိုဒ္ တခုႏွင့္တခုကို ႏိႈင္းယွဥ္ပါ။ အေရးၾကီးေသာ အခန္းကို နားလည္ႏိုင္ရန္ ေရွ႔တြင္ရွိေသာ အခန္းကို ၄င္း၊ ေနာက္တြင္ပါေသာ အခန္းကို၄င္း ယွဥ္တြဲ၍ ဖတ္ရႈေလ့လာသင့္သည္။

အပိုဒ္လိုက္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Paragraphs )
စာပိုဒ္တပိုဒ္ဆိုသည္မွာ အေၾကာင္းအရာတခုကို ၀ါက်မ်ားစုေပါင္းဖြဲ႔စည္း၍ ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ စာေရးသူသည္ အေရးပါေသာ အေၾကာင္းအခ်က္သစ္တခုကို ေျပာင္း၍ေရးသားလိုလွ်င္ စာပိုဒ္အသစ္တခုျဖင့္ ေျပာင္းေရးေလ့ရွိသည္။ ဤသို႔ စာပိုဒ္အလိုက္ ေလ့လာျခင္းကို အစိတ္အပိုင္းခြဲ၍ (ခြဲျခမ္းစိတ္ဖ်ာ၍) က်မ္းစာကိုေလ့လာျခင္း (Analytical Bible Study) ဟုေခၚသည္။
(၁) အဓိက အေတြးအေခၚ သို႔မဟုတ္ အေၾကာင္းအရာကိုသိရန္ စာပိုဒ္ကို ေသခ်ာစြာဖတ္ပါ။
(၂) စာပိုဒ္တြင္ပါေသာ အဓိက စကားလံုးမ်ားႏွင့္ ၀ါက်မ်ား မည္သို႔ဆက္စပ္ေနသည္ကို ရွာႏိုင္ရန္ ေပးထားေသာ စာပိုဒ္ကို ျပန္၍နားလည္လြယ္ေအာင္ ေရးသားႏိုင္သည္။ ဥပမာ မႆဲ ၆ း ၅-၈ တြင္ ေတြ႔ရေသာ ေတာင္ေပၚေဒသနာေတာ္တြင္ ပါေသာဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ ဆိုင္သည့္က်မ္းပိုဒ္ကို ေလ့လာလွ်င္ ဤသို႔ျပန္၍ ေရးသားႏိုင္ပါသည္။
“သင္တို႔သည္ ဆုေတာင္းပဌနာျပဳေသာအခါ သူေတာ္ေကာင္းေဆာင္သူမ်ား (Hypocrites) ကဲ့သို႔မျပဳၾကႏွင့္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေတာ္ သူတို႔သည္ လူအမ်ားျမင္ႏိုင္ေသာ ဗိမာန္ေတာ္ထဲတြင္ ၄င္း၊ လမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္၄င္း၊ ဆုေတာင္း ပဌနာျပဳလိုၾကသည္။ ငါအမွန္ဆိုသည္ကား ထုိသူတို႔သည္ မိမိအက်ိဳးကို ခံစားရလိမ့္မည္။”
“သို႔ေသာ္ သင္တို႔သည္ ဆုေတာင္းပဌနာျပဳေသာအခါ မိမိအခန္းတြင္းသို႔ သြားျပီး၊ တံခါးကို ပိတ္လွ်က္ လူသူမသိေသာေနရာတြင္ ရွိေသာ သင္တို႔အဘထံသို႔ ဆုေတာင္းပါ။ လူသူမသိမျမင္ေသာ သင္တို႔အဘသည္လည္း သင္တုိ႔အား ပြင့္လင္းစြာ ေထာက္မလိမ့္မည္။”
“သို႔ေသာ္ သင္တို႔သည္ ဆုေတာင္း ပဌနာျပဳေသာအခါ သာသနာပလူမ်ားကဲ့သို႔ တဖန္တလဲလဲမဆိုပါႏွင့္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စကားမ်ားဆိုျခင္းျဖင့္ သူ၏ ဆုေတာင္းသံမ်ားကို ၾကားမည္ဟု ထင္ၾကသည္။”
“ထို႔ေၾကာင့္ သူတိုနည္းတူ မလုပ္ၾကႏွင့္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သင္တို႔မေတာင္မီကပင္ သင္တို႔ ဘာလိုသည္ကို သင္တို႔အဘ သိႏွင့္ျပီးျဖစ္သည္။”
၃။ ဤသို႔က်မ္းပိုဒ္ကိုျပန္၍ နာလည္လြယ္ေအာင္ ေရးေသာအခါ တပိုဒ္ႏွင့္တပိုဒ္ မည္သို႔ဆက္စပ္သည္ကို ေတြ႔လာလိမ့္မည္။ ထိုအခါ လြယ္ကူေသာ ေက်ာရိုးအခ်က္မ်ားကို ေရးခ်ႏိုင္မည္။ ဥပမာ မႆဲ ၆ း ၅-၁၅ ကို အသံုးျပဳလွ်က္ ေၾကာရိုးအခ်က္အလက္ (outline) ကို တဖက္ပါအတိုင္း ေရးႏိုင္သည္။ “မည္ကဲ့သို႔ ဆုေတာင္းပဌနာျပဳရမည္ကို ကြ်ႏိုပ္တို႔အား ေယရႈသင္ျပျခင္း” မႆဲ ၆ း ၅-၁၅
(က) မည္သို႔ ဆုေတာင္း ပဌနာမျပဳရန္ မႆဲ ၆း၅၊၇၊၈)
(၁) သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ေသာသူမ်ားကဲ့သို႔ လူျမင္ႏိုင္ေသာ ေနရာ၌ ဆုေတာင္း ပဌနာ မျပဳလုပ္ရန္ (၆း၅)
(၂) ထပ္ဖန္တလဲလဲ မဆိုရန္ (၆း၇၊၈)
(ခ) မည္သို႔ ဆုေတာင္း ပဌနာျပဳရန္ (မႆဲ ၆း ၆၊ ၉-၁၃)
(၁) သူမ်ားမသိရန္ လွ်ိဳး၀ွက္စြာ အဘဘုရားသခင္ထံ ဆုေတာင္းရန္ (၆း၆)
(၂) သခင္ေယရႈ သင္ေပးေသာ ပဌနာေတာ္၏ နမူနာအတိုင္း ဆုေတာင္းရန္ (၆း၉-၁၃)
၄။ ဤစာပိုဒ္တြင္ ပါ၀င္ေသာ အေရးပါသည့္ စကားလံုးမ်ားကို အကၡရာစဥ္ က်မ္းညႊန္းတြင္ ၾကည့္လွ်င္ အေထာက္အကူျပဳပါသည္။ ဥပမာ “လွ်ိဳ႔၀ွက္ေသာလူ” ႏွင့္ “သာသနာပလူ” အစရွိေသာ စကားလံုးမ်ား ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၄င္းအေၾကာင္းကို ေဘာ္ျပေသာ အျခားက်မ္းပိုဒ္မ်ား တခုႏွင့္တခု ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာေသာ္ ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စစ္မွန္ေသာ သေဘာအေျခအေန ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ႏွင့္အညီ ရရွိေသာ ဆုေတာင္းျခင္း၏ အေျဖမ်ားကို အမွန္တကယ္ နားလည္ႏိုင္မည္။
……..
အထုပၼတိအားျဖင့္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Biographies )
သမၼာက်မ္းစာသည္ ဘုရားသခင္က လူသားတို႔ကို၄င္း လူသားတို႔အားျဖင့္ ၄င္း မိမိကိုယ္ကို ထင္ရွားေဖၚျပေသာ မွတ္တမ္းတအုပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဓမၼေဟာင္းႏွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္းမ်ားတြင္ အထၳဳပၸတိပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့လာစရာမ်ားျဖင့္ ၾကြယ္၀လွ်က္ရွိသည္။ အခ်ိဳ႔ကို ေဘာ္ျပရေသာ္
ေနာဧ ၏ အသက္တာ က ၅း၃၂ – ၁၀း၃၂
အာျဗာဟံ၏ အသက္တာ က ၁၂ – ၂၅
ေယာသပ္၏ အသက္တာ က ၃၇ – ၅၀
ေဒေဗာရ ၏ အသက္တာ သူၾကီး ၄ – ၅
က်မ္းစာတြင္ပါ၀င္ေသာ အထၳဳပၸတိၾကီးမ်ားကို ေလ့လာရန္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါသည္။
၁။ မိမိေလ့လာလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဘ၀အသက္တာ၏ ထင္ေပၚထူးျခားသည့္အေၾကာင္း ပါေသာက်မ္းသို႔မဟုတ္ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ဖတ္ပါ။ ဥပမာ အာျဗာဟံ အေၾကာင္းကို ကမၻာဦးက်မ္း (၁၂ – ၂၅) တြင္ ၄င္း။ ေဟျဗဲၾသ၀ါဒစာ (၁၁) ႏွင့္ ေရာမၾသ၀ါဒစာ (၄) တြင္၄င္ ညႊန္းထားသည္။
၂။ ယင္းပုဂၢိဳလ္၏ အေၾကာင္းကို အကၡရာစဥ္ က်မ္းညႊန္းတြင္ လိုက္ရွာပါ။
၃။ က်မ္းခ်က္မ်ား၏ အစိတ္အပိုင္းတြင္ သြယ္၀ိုက္၍ ညႊန္းထားသည္ကို ဂရုျပဳ မွတ္သားပါ။
မိသားစုသမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Family Bible Study )
ခရစ္ယာန္ အိမ္ေထာင္တခုတြင္ မိသားစု ၀တ္ျပဳျခင္းပလႅင္ထက္ ပို၍ အေရးပါေသာအရာမရွိေပ။ မိသားစုအားလံုး အိမ္တြင္ရွိစဥ္ မိခင္ (သို ့မဟုတ္) ဖခင္ က ၀တ္ျပဳျခင္းႏွင့္ ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္ကို ဖတ္ျခင္းျဖင့္ ဦးေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။ အရိုးဆံုး အလြယ္ကူဆံုးမိသားစု ၀တ္ျပဳျခင္းမွာ ဓမၼသီခ်င္းသီဆိုျခင္း၊ မိသားစု၀င္တဦးမွ အဖြင့္ ဆုေတာင္းျခင္း။ သမၼာက်မ္းစာကို အက်ဥ္းခ်ံဳး ေလ့လာျခင္း ႏွင့္ မိသားစု၀င္တဦးမွ အပိတ္ ဆုေတာင္းျခင္းတို ့ျဖစ္သည္။ ခက္ခဲနက္နဲေသာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကိုေရွာင္ျပီး လူတိုင္းစိတ္၀င္စားဖြယ္ ပံု၀တၱဳ၊ အံ့ၾသဖြယ္ရာ၊ ေယရွုလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား က်မ္းတိုတိုေလးမ်ားကိုေရြးခ်ယ္ေဆြးေႏြးရန္ျဖစ္သည္။ က်မ္းတခု ဥပမာ ေမာေရွ အသက္သာကို အခန္းဆက္အျဖစ္ တပတ္လံုး ေလ့လာနိဳင္ပါသည္။

သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္ အဓိပၼါယ္ ေကာက္ႏွဳတ္ရန္ အေျခခံမူမ်ား ( Principles of Bible Interpretation )
၃။ သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္ အဓိပၼါယ္ ေကာက္ႏွဳတ္ရန္ အေျခခံမူမ်ား ( Principles of Bible Interpretation )
(၁) သမၼာက်မ္းစာသည္ ဘုရားသခင္၏ မမွားနိဳင္ေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္မွဳတ္သြင္းေပးေသာ ႏွဳတ္ကပတ္ေတာ္ျဖစ္သည္ကို အစဥ္သတိရပါ၊ သမၼာက်မ္းစာတြင္ အမွားလံုး၀မရွိ။ ဘုရားသခင္က သင့္ကိုသိေစလိုေသာအရာမ်ား၊ သိရန္လိုအပါေသာ ကယ္တင္ျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ခရစ္ယာန္အသက္တာကို က်မ္းစာတြင္ မြတ္ဆိုထားသည္။
(၂) အနက္အဓိပၼါယ္ေကာက္ရန္ အျခားမူတခုမွာ သမၼာက်မ္းစာကို အဓိပၼါယ္ေကာက္သည့္အခါ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံသေဘာကို အေလးေပးရန္လိုပါသည္။ ဤေနာက္ခံသေဘာကို ရွဳေထာင့္ (၃)မ်ိဳးမွ ေလ့လာရမည္ျဖစ္ပါသည္။
(က) က်မ္းျပဳသူ၏ ဘ၀အေျခအေနကို ေလ့လာပါ။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းကိုေလ့လာလိုလ်င္ ထိုအခ်ိန္ကာလတြင္ ရွင္ေယာဟန္သည္ မည္သည့္ေနရာ၌ ေရာက္ေနသည္၊ ဤဆန္းၾကယ္ေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ဘုရားသခင္မွေပးေသာအခါ ရွင္ေယာဟန္ ဘာလုပ္ေနသည္ကို နားလည္ထားရန္ အေရးၾကီးေပသည္။ (ဗ်ာဒိတ္ ၁း ၁ – ၁၀ ကိုၾကည့္ပါ၊)
(ခ) ဒုတိယ ရွုေထာင့္မွာ ေရးထားေသာ အေၾကာင္းအရာ (သို ့မဟုတ္) အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ မည္သည့္တိုင္းျပည္တြင္ ျဖစ္ပ်က္သည္၊ ထိုတုိင္းျပည္၏ ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို နားလည္ရန္ ေလ့လာရမည္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ရုသ ၀တၱဳကို နားလည္ရန္ ထိုတိုင္းျပည္တြင္ မုဆိုးမမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား၊ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္မွဳ စသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာရန္ အေရးၾကီးပါသည္။ ဤအေၾကာင္းအေရာႏွင့္ပတ္သတ္၌ ၀တ္ျပဳရာက်မ္း (၂၅) ႏွင့္ တရားေဟာရာက်မ္း (၂၅) တို ့တြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။
(ဂ) တတိယ ရွဳေထာင့္မွာ က်မ္းစာကိုေလ့လာရာ၌ ထိုအခ်ိန္ကာလက တကယ္ျဖစ္ျပက္ခဲ့ေသာ သမိုင္းအေျခအေနႏွင့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားေပၚမူတည္၍ အနက္အဓိပၼါယ္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားကိုေလ့လာသည့္အခါ အေရးၾကီးသည့္အခ်က္မွာ ထိုအခ်ိန္က ပါေလတိနျပည္နယ္ တ၀ွမ္းလံုးရွိ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေရာမအင္ပါယာ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳေအာက္တြင္ အဖိႏွိပ္ခံေနရသည္ကို နားလည္ထားရန္လိုအပ္သည္။
(၃) က်မ္းတေစာင္လံုး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ တင္ျပခ်က္အရ က်မ္းစာကို အနက္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္၊ က်မ္းတိုင္းတြင္ တိက်ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ရွိၾကသည္။ ဥပမာ – ရွင္ေယာဟန္ၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ သည္ ခရစ္ယာန္မ်ားအတြင္သာ ေရးထားသည္ကို သတိျပဳရန္ အေရးၾကီးေပသည္။ (၁ေယာ၅း၁၃)
(၄) အနက္အဓိပၼါယ္ဖြင့္ရာတြင္ အေရးၾကီးေသာမူတခုမွာ က်မ္းခ်က္တခုတြင္ပါ၀င္ေသာက်မ္းပိုဒ္မ်ား၏ ေရွ ့ေနာက္ အေၾကာင္းအရာ ( Context ) ေပၚမူတည္၍ အနက္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္၊ ဥပမာ ဆာလံ ၁၄း၁ တြင္ “ဘုရားသခင္မရွိ” ဟုေဖၚျပထားေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ “မိုက္ေသာသူသည္ ထင္တတ္သည္” ကို ဖတ္မွသာ အဓိပၼါယ္အတိအက် ေပၚလြင္လာမည္ျဖစ္သည္။
(၅) စကားလံုး. ဆိုလိုရင္းကို အဓိပၼါယ္ေပၚ မူတည္၍လည္း အနက္အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ယူပါ။ ဥပမာ – “ဆုေတာင္းျခင္း” (Prayer) “ၾကားခံဆုေတာင္းျခင္း” (Intercession) “ အသနားခံ၍ တိက်ေသာ ေတာင္းေလ်ာက္ျခင္း” (supplication) အစရွိေသာ စကားလံုးမ်ား၏ အဓိပၼါယ္ အနည္းငယ္စီ ျခားနားသကဲ့သို ့ျဖစ္သည္။
(၆) သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ႏွုတ္သည့္အခါ ေဘာ္ျပပါအေၾကာင္းအေရာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အျခားက်မ္းပိုဒ္မ်ားအာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ က်မ္းစာတအုပ္လံုး၏ ဆိုလိုရင္းအေၾကာင္းအရ ေလ့လာျပီး အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ရမည္၊
က်မ္းစာကို ဖတ္လွ်င္ ဘုရားသခင္မွ လူသားတို႔ ကယ္တင္ျခင္းရဘုိ႔ရန္ ေပးထားေသာ နည္းလမ္းကို က်မ္းစာအစမွ အဆံုးအထိ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုထားသည္ကို နားလည္လာလိမ့္မည္။ နားလည္ရန္ ခက္ခဲေသာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ေတြ႔ေသာအခါ က်မ္းစာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ျခံဳငံု၍ ျမင္တတ္ရမည္။ ဥပမာ – ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ ေဘာ္ျပထားေသာ သားေကာင္ယာဇ္မ်ားသည္ ကားတိုင္ေပၚတြင္ ခရစ္ေတာ္ အေသခံျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုျခင္းသေဘာကို ပံုေဘာ္ေပးျခင္းကို ဆိုလိုသည္။
ဤ လြယ္ကူေသာနည္းမ်ားျဖင့္ က်မ္းစာကို ဖတ္ရွုေလ့လာလ်င္ မွားယြင္းစြာ နားလည္မွဳမ်ားႏွင့္ တဘက္စြန္းက်နားလည္မွဳမ်ားမွ ကင္းေ၀းေစမည္။ ထို ့အျပင္ ဘုရားသခင္ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္တြင္ ပါရွိေသာ ခက္ခဲနက္နဲသည့္ က်မ္းပိုဒ္မ်ား၏ သြန္သင္မွဳမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္နိဳင္ရန္ အေထာက္အကူေပးေပလိမ့္မည္၊

အထုပၼတိအားျဖင့္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Biographies )
သမၼာက်မ္းစာသည္ ဘုရားသခင္က လူသားတို႔ကို၄င္း လူသားတို႔အားျဖင့္ ၄င္း မိမိကိုယ္ကို ထင္ရွားေဖၚျပေသာ မွတ္တမ္းတအုပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဓမၼေဟာင္းႏွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္းမ်ားတြင္ အထၳဳပၸတိပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့လာစရာမ်ားျဖင့္ ၾကြယ္၀လွ်က္ရွိသည္။ အခ်ိဳ႔ကို ေဘာ္ျပရေသာ္
ေနာဧ ၏ အသက္တာ က ၅း၃၂ – ၁၀း၃၂
အာျဗာဟံ၏ အသက္တာ က ၁၂ – ၂၅
ေယာသပ္၏ အသက္တာ က ၃၇ – ၅၀
ေဒေဗာရ ၏ အသက္တာ သူၾကီး ၄ – ၅
က်မ္းစာတြင္ပါ၀င္ေသာ အထၳဳပၸတိၾကီးမ်ားကို ေလ့လာရန္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါသည္။
၁။ မိမိေလ့လာလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဘ၀အသက္တာ၏ ထင္ေပၚထူးျခားသည့္အေၾကာင္း ပါေသာက်မ္းသို႔မဟုတ္ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ဖတ္ပါ။ ဥပမာ အာျဗာဟံ အေၾကာင္းကို ကမၻာဦးက်မ္း (၁၂ – ၂၅) တြင္ ၄င္း။ ေဟျဗဲၾသ၀ါဒစာ (၁၁) ႏွင့္ ေရာမၾသ၀ါဒစာ (၄) တြင္၄င္ ညႊန္းထားသည္။
၂။ ယင္းပုဂၢိဳလ္၏ အေၾကာင္းကို အကၡရာစဥ္ က်မ္းညႊန္းတြင္ လိုက္ရွာပါ။
၃။ က်မ္းခ်က္မ်ား၏ အစိတ္အပိုင္းတြင္ သြယ္၀ိုက္၍ ညႊန္းထားသည္ကို ဂရုျပဳ မွတ္သားပါ။
Posted by mlgm at 10:43:00 PM 0 comments
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook
Labels: က်မ္းစာေလ့လာနည္း

က်မ္းခ်က္မ်ားအလိုက္ က်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Verses )
က်မ္းစာတြင္ေရးသားထားေသာ ရာဇ၀င္သမိုင္းဆိုင္ရာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ေလ့လာေသာအခါ က်မ္းခ်က္တခု (Verse) သည္ အဓိပၸါယ္ တမ်ိဳးကိုသာ ရွင္းရွင္းေလး ဆိုထားမည္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ – ဓမၼေဟာင္းက်မ္း၏ အပိုင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္၄င္း၊ ခရစ္၀င္က်မ္း၏ အခ်ိဳ႔အပိုင္းမ်ားတြင္ ၄င္း ေတြ႔ႏိုင္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ဓမၼေဟာင္းက်မ္းႏွင့္ ဓမၼစသ္က်မ္းတြင္ က်မ္းခ်က္အမ်ားစုသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ သမၼာက်မ္းစာ၏ သမၼာတရားမ်ားျဖင့္ ၾကြယ္၀ျခင္းေၾကာင့္ အေသးစိတ္ေလ့လာရန္လိုအပ္ေပသည္။ က်မ္းခ်က္တခုတည္းကို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။
(၁) က်မ္းခ်က္တခုတြင္ ပါ၀င္ေသာ ၾကိယာမ်ားအလိုက္ ေလ့လာႏိုင္သည္။ ဥပမာ ေယ ၃း၁၆ ကိုေလ့လာေနလွ်င္ “ပ်က္စီးျခင္းသို႔ မေရာက္ရေစျခင္းငွာ” “ရေစျခင္းငွာ” “စြန္႔ေတာ္မူသည္” “ခ်စ္ေတာ္မူသည္” အစရွိေသာ ၾကိယာမ်ားကို ေတြ႔လိမ့္မည္။
ထို႔ေနာက္ ေအာက္ပါကဲ့သို႔ေသာ ႏိွဳင္းယွဥ္ခ်က္မ်ားကို ေရးခ်ႏိုင္သည္။
ဘုရားသခင္ စြန္႔ေတာ္မူသည္ ——— လူတို႔ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ မေရာက္၊ လူတို႔ ထာ၀ရအသက္ကို ရ၏။
ဘုရားသခင္ ခ်စ္ေတာ္မူသည္ ——— လူတို႔က ယံုၾကည္၏
သို႔မဟုတ္လွ်င္ က်မ္းခ်က္တြင္ပါရွိေသာ နာမ္ (Noun) မ်ားကို ဤနည္းတူ “ဘုရားသခင္” —– “ေလာကီသားတို႔” —— “တပါးတည္းေသာသားေတာ္” —- “သူအေပါင္း” — “ထာ၀ရအသက္” ဟူ၍ မွတ္သားထားႏိုင္သည္။
(၂) က်မ္းခ်က္တခုတြင္ ေဖၚျပေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားျဖင့္ ေလ့လာႏိုင္ေသးသည္။ ဥပမာ ေယာဟန္ ၃း၁၆ ကိုျပန္၍ ၾကည့္လွ်င္ “ဘုရားသခင္” “တပါးတည္းေသာ သားေတာ္” “သူအေပါင္း” အစရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ရိုးရိုးေလးပင္ ေရးထားေသာ္လည္း ထူးျခားခ်က္ကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေစသည္။
(၃) က်မ္းခ်က္တခုကို ေလ့လာစဥ္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ ျမင့္မားသည့္ အေတြးအေခၚမ်ားကို ေဘာ္ျပေၾကာင္း ရွာယူရေပမည္။ ဥပမာအေနျဖင့္ ေယာဟန္ ၃း၁၆ ကို ၾကည္မည္။ ဤက်မ္းခ်က္၏ ေခါင္းစဥ္ကို “က်မ္းစာတအုပ္၏ အမြန္ျမက္ဆံုးေသာ က်မ္းခ်က္” ဟူ၍ ေခါင္းစဥ္တပ္ႏိုင္သည္။ ဤက်မ္းခ်က္၌ ေအာက္ပါအေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။
“ဘုရားသခင္” – အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာလူ
“ခ်စ္ေတာ္မူ၏” – အျမင့္မားဆံုးေသာ ျမတ္ႏိုးမူ
“ေလာကီသားတုိ႔” – အၾကီးမားဆံုးေသာ အေရအတြက္၊
“စြန္႔ေတာ္မူ၏” – အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္
“တပါးတည္း” – အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ လက္
“တပါးတည္းေသာ သားေတာ္” – အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ လက္ေဆာင္ပဏာ
“ယံုၾကည္ေသာသူအေပါင္း” – အၾကီးမားဆံုးေသာ အေျခအေနေပးမႈ
“ပ်က္စီးျခင္းသို႔မေရာက္” – အၾကီးမားဆံုးေသာ ဂရုဏာေတာ္
“ထာ၀ရအသက္ကို ရေစျခင္းငွာ” – အၾကီးမားဆံုးေသာ အက်ိဳးထူး၊ အခြင့္ထူး
(၄) တခါတရံ ေဘာ္ျပပါ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားအားျဖင့္ က်မ္းခ်က္တခုကို ေလ့လာလွ်င္ ၾကြယ္၀ေသာ အက်ိဳးအျမတ္ကို ရႏိုင္သည္။ ဥပမာ ေရာမ ၅း၁ ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔ -
“ထို႔ေၾကာင့္” ျဖင့္ အစပ်ိဳးေသာ ဤက်မ္းခ်က္သည္ ၄း၂၅ ကို မွီး၍ ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈ၏ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းက ေျဖာင့္မတ္ျခင္းႏွင့္ အာမခံခ်က္ကိုေပးသည္။
“ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္လွ်င္” – အမွန္တရားကို ျဖစ္ေစသည္။ “ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္” – ေျဖာင့္မတ္ျခင္းအတြက္နည္းလမ္း (၃း၂၄ ႏွင့္ ၄း၉ ကိုလည္းၾကည့္ပါ) “ခံစားၾက၏”။ – ယခု ခံစားရေသာ အခြင့္အေရး ‘ျငိမ္သက္ျခင္း’ – ကြ်ႏိုပ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏ ရန္သူျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုတြင္ ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ လူသား ကြ်ႏိုပ္တို႔အၾကား ေၾကေအးမႈကို ရျပီ။
“ေယရႈခရစ္ေတာ္အားျဖင့္” – ဘုရားသခင္၏ ေရွ႔ေတာ္၌ မ်က္ႏွာရျခင္းကို ေယရႈခရစ္ေတာ္ တပါးတည္းသာလွ်င္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္သည္။

0 comments:

Post a Comment